giovedì 29 marzo 2012

Drob de miel - Coratella di agnello al forno con la caiola

Più sotto la ricetta in italiano

Mi-era pofta de drob de miel si cum gasisem prapure la macelar, am hotarat sa fac de Craciun.
Am luat prapurele si l-am congelat asa cum m-a sfatuit macelarul, l-am scos apoi de la congelator cu o zi inainte de a face drobul.
Tot cu o zi inainte am fiert organele de miel: 1,6 kg --- curatate 1,1 kg.

Prapurele inca congelat

L-am lasat la decongelat, cand a fost decongelat de tot l-am pus intr-un castron incapator cu apa rece. Pana cand se deschide singur.
Nu trebuie atins ca se rupe. Il lasam acolo sa se deschida bine singur.
Organele - inima, plamanii, ficatul, rinichii, splina, trebuie spalate si curatate bine.
Mama mi-a zis asa in legatura cu rinichii: tai usor pielita de pe ei, o indepartez, rinichii ii tai in 2 pe lungine si curat toata partea aia alba de la mijoc.
Am taiat organele bucati, le-am pus la fiert, primele 2 ape le-am aruncat ca iese murdara tare apa, cu o gramada de spume.
Am pus a treia apa curata si am lasat la fiert pana ce se fierb bine toate organele, inclusiv inima care fierbe mai greu. 

Dupa ce au fiert le-am pus la scurs si mai apoi dupa ce s-au scurs bine, intr-un castron.

Apoi iar am sunat-o pe mama :), sa-mi zica continuarea.
Am luat 2 cepe uscate plus vreo 4 cepe verzi, le-am taiat si pus in 3 linguri de ulei ev pe foc pana ce se inmoaie.
Intr-un castron am pus organele (eu le-am taiat la termomix dar nu le-am maruntit tare de tot ci ca si cum ar fi tocate la masina de carne), am pus ceapa cu tot cu ulei ca nu era mult, dar daca e mult mai scoateti, 6 oua batute, sare, piper, patrunjel si marar.
Am amestecat bine totul.
Am luat prapurele si l-am intins usor sa nu se rupa si l-am pus intr-o tava de cozonac, fara nimic dedesubt (daca tava e una de care se prinde, o ungeti cu ulei sau puneti hartie de copt taiata dupa masura tavii).

Tava are urmatoarele dimensiuni : 11 cm x 34 cm.
Am pus toata compozitia (mama pune ou fiert la mijloc, ca toata lumea, dar eu nu am mai pus pentru ca am avut si alte feluri de mancare cu oua, salata boeuf, maioneze etc si nu am vrut sa ingreunez mai mult) .
Am inchis cu prapure si am dat la cuptor pana ce s-a rumenit frumos cam 55 de minute la 180 de grade.

L-am lasat la racit, apoi l-am taiat felii.
Mai mult decat delicios!  
Pofta buna!
Note:
- organele se pot fierbe cu o zi inainte si pastrate in frigider.
- drobul se pastreaza 3 zile in frigider la rece, fara probleme.

ITALIANO

Questo è un piatto delizioso, che non manca mai a casa mia per Pasqua.
Si mangia come antipasto, tagliato a fette.
Dato che avevo trovato dal macellaio la caiola (la rete d'agnello) e mi aveva assicurato che si può congelare, ho deciso di provare. Si, ma questo succedeva prima di Natale :)), mica prima della Pasqua!
Io deciso di provare lo stesso.
Si, di provare, perché a casa, la fa sempre la mamma, la coratella di agnello. Io non l'avevo mai fatta.
Arrivato il momento, ho preso il telefono in mano, ho chiamato la mamma e ho ascoltato le sue indicazioni. E anche quelle di papà, perché essendo in vivavoce, anche lui diceva la sua :).
E' stato un successo. E' venuto fuori un ottimo piatto, cosi come me lo ricordavo io.  

Ingredienti per una teglia da plumcake di 11cm x 34cm:
1 coratella di agnello (le frattaglie di agnello di 1,6 kg - pulite 1,1 kg)
la caiola di agnello (la rete)
2 cipolle e 4 cipollotti
3 cucchiai di olio extravergine di oliva
6 uova
sale
pepe
abbondante prezzemolo e aneto

La caiola l'avevo trovata prima di Natale con una settimana, quindi seguendo le indicazioni del macellaio, l'ho congelata.
Il giorno prima l'ho tirata fuori dal congelatore. Quando si è scongelata, l'ho messa in un contenitore capiente, pieno di acqua fredda e l'ho lasciata aprire da sola, senza toccarla perché si rompe facilmente.

Nel frattempo, ho pulito per bene le frattaglie, quindi ho separato tutti gli organi: il cuore, i polmoni, il fegato, i reni, la milza. Li ho lavati e puliti per bene, levando gli eventuali piccoli coaguli di sangue. Il cuore si taglia a metà e si pulisono.
Un attenzione particolare necessitano i reni. 
Si taglia le pelle che li avvolge e si tira giù. Poi i reni si tagliano a metà nel senso della lunghezza, quindi si aprono a libro e si puliscono al interno togliendo e buttando via la parte bianca.

Gli organi tagliati a pezzi si mettono a bollire. Le prime volte l'acqua risulta molto sporca, fa tanta schiuma, quindi bisogna cambiare l'acqua due volte.
Mettiamo gli organi a bollire di nuovo nella terza acqua. Devono bollire bene tutti, incluso il cuore che richiede più tempo.
Una volta bolliti, li mettiamo a scolare per bene.
Queste due operazioni (scongelare la caiola e la bollitura degli organi) le ho fatte il giorno prima. Gli organi bolliti si mantengono da un giorno all'altro, in frigorifero.
Beneeeeee....ho chiamato di nuovo la mamma :)).

Ho pulito e tagliato finemente 2 ciopolle e 4 cipollotti. Ho messo tutto in una padella con 3 cucchiai di olio evo, finché la cipolla è diventata morbida.

Ho tritato gli organi (con il Bimby o con il tritacarne) e li ho messi in una ciotola capiente. Ho aggiunto la cipolla morbida, 6 uova sbattute, il prezzemolo e l'aneto tritato, sale, pepe. Ho mescolato per bene tutto.
Già cosi è una meraviglia, un gusto stupendo. 

Ho preso la caiola e lo adagiata con cura su una teglia da plumcake unta con un po' d'olio (non tanto, perché la caiola e comunque grassa), come si vede nella foto. O se volete essere più sicuri, ungete d'olio la teglia e poi la rivestite con carta forno tagliata a misura della teglia (quindi non deve fare grinze).
Mettiamo sopra la caiola il composto preparato e chiudiamo la preparazione sempre con la caiola. Maneggiatela piano piano perché essendo sottile, si rompe facilmente.
Infornare a 180 gradi per 55 minuti, finché risulta bella dorata.
Lasciamo raffreddare nella teglia, tiriamo fuori e affettiamo.
Buon appetito!

Note:
- di solito si mettono 3 uova sode in mezzo alla preparazione, cioè: caiola, metà quantità d'impasto, le uova sode sulla lunghezza e poi l'altra metà d'impasto. Cosi, quando affettiamo, abbiamo anche un bel effetto visivo.
Anche mia mamma fa cosi. Io ho scelto di non farlo perché in quei giorni di festa ho preparato tante altre cose che contenevano uova e quindi avevo paura che fosse troppo pesante. Ma per tradizione, l'uovo sodo ci deve essere.
- gli organi si possono bollire il giorno prima e si conservano in frigorifero.
- si mangia fredda, tagliata a fette, come antipasto.
- si conserva in frigorifero per 3 giorni.


4 commenti:

  1. Excelent arata.De abia astept sa-l avem pe masa de Paste.
    Sa ai o zi excelenta.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Micule iti multumesc, nu poti sa-ti imaginezi cu cata pofta l-am mancat eu, ca deh, era primul drob facut de mine!
      Dar nici cei din jurul meu nu s-au lasat mai prejos. S-a mancat pana la ultima firimitura.
      Pacat ca n-am reusit sa-i fac poze pe platou, taiat felii.

      Elimina
  2. Te pregatesti de Pasti :).Arata tare bine, iau si eu o felie de la tine si o pun bine ca anul asta nu cred ca fac.Poate de Inaltare.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Deocamdata chiar nu stiu ce-o sa facem de Pasti, n-am nici un plan, nimic.
      Dar drobul il ador!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...