mercoledì 25 luglio 2012

Dulceata de pere si vanilie - Confettura di pere e vaniglia


Più sotto la ricetta in italiano

Ca si anul trecut, am facut din nou cu mama dulceata de pere, cu pere din gradina proprie. Si ce buna a iesit!!!
Am avut cateva kg bune de pere, asa ca o portie am facut-o cu vanilie, iar cealalta fara.

Ingrediente pentru 9 borcane:
4 kg de pere tari (sa nu fie complet mature, ca altfel se zdrobesc), deja curatate de coaja si cotor
2 kg de zahar
75 ml de tuica de buna calitate
sucul de la o lamaie si o jumatate de lamaie taiata felii mici subtiri
sucul de la o lamaie pentru pastrat cubuletele de pere pe masura ce se curata
optional  1 pastaie de vanilie

Precizare: cantitatea de zahar data, este pentru zaharul folosit de mine,  care este mult mai concentrat decat cel din Romania. Mama mi-a zis ca zaharul din Ro nu indulceste atat de tare ca zaharul de aici, deci cu siguranta daca doriti sa faceti dulceata, folositi mai mult zahar. Cam 700 – 800 de gr la 1 kg de pere deja curatate.

Perele curatate de coaja si cotor, se taie cubulete si se pun intr-un castron cu apa si sucul de la o lamaie pentru a nu se innegri.
Apoi se strecoara, se pun intr-o cratita cu zaharul si se lasa timp de 2 – 3 ore sa se topeasca zaharul.


In acest timp se amesteca usor de 2 – 3 ori.
Se pun apoi la fiert la foc iute, pana incep sa fiarba, dupa care se fierb la foc moderat timp de 45 de minute – o ora.


Inainte de final cu 10 minute, se adauga semintele de vanilie si pastaia, sucul de la o lamaie, lamaia taiata felii subtiri si mici si cele 75 de ml de tuica.


Nu se ia spuma de pe dulceata in timpul fierberii.

Ne dam seama ca dulceata e gata, in felul urmator: se introduce o lingura de lemn in dulceata, se ridica lingura deasupra cratitei si se lasa sa curga siropul in exces. Apoi deasupra unei farfurii incepem sa picuram din sirop si lasam sa cada picaturi.
Ultimele picaturi care cad de pe lingura, trebuie sa ramana ferme, ca o bobita.


Dupa ce a fiert se scoate pastaia de vanilie, se pune dulceata intr-un castron incapator, se lasa timp de 10 minute, dupa care se ia cu grija spuma de deasupra.


Se pune fierbinte in borcane si se inchid.
Se incalzeste cuptorul la 180 de grade, se pun borcanele in tava de la cuptor, se baga la cuptor si se stinge focul imediat.
Se lasa in cuptor pana a doua zi cand s-au racit complet.
Pofta buna!







ITALIANO 

Anche quest'anno, ho fatto assieme alla mia mamma, la confettura di pere. Ma quant'è buona!!! Ottima con i formaggi, nelle torte, con pane e burro.
Una parte l'abbiamo fatta con la vaniglia e una parte senza.
Grazie a mia mamma per le sue preziose ricette!

Ingredienti per 9 barattoli:
4 kg di pere (pere dure, non completamente mature, altrimenti si sfaldano) già sbucciate e senza torsolo
2 kg di zucchero
75 ml di grappa di buona qualità
Il succo di un limone e mezzo limone tagliato a fettine piccole e sottili
Il succo di un limone per la conservazone dei cubetti di pera man mano che si puliscono
1 baccello di vaniglia

Le pere già sbucciate e senza torsolo, si tagliano a cubetti e si mettono in una bacinella con acqua e il succo di un limone (altrimenti cambiano il colore).
Si scollano, si mettono in una casseruola con lo zucchero e si lasciano per 2 -3 ore finché lo zucchero non si è sciolto. Nel mentre, si mescola piano piano per 2 – 3 volte.
Si mette la casseruola sul fuoco vivace finché inizia a bollire, poi si lascia sul fuoco moderato per 45 minuti – 1 ora.
10 minuti prima che la confettura sia pronta, si aggiungono i semi di vaniglia e il baccello, il succo di un limone, il mezzo limone tagliato a pezzettini piccoli e fini e la grappa.
Non si toglie la schiuma dalla confettura mentre bolle.
Alla fine, si toglie il baccello di vaniglia, si mette la confettura in un recipiente capiente e si lascia per 10 minuti. Si toglie poi la schiuma, se necessario.
Si mette la confettura ancora bollente nei barattoli, si chiudono e si mettono nella teglia da forno.
Si accende il forno a 180 gradi. Quando ha raggiunto la temperatura, si mette dentro la teglia con i barattoli e si spegne subito il fuoco.
Si lasciano dentro fino al giorno dopo, quando saranno completamente freddi.
Buon appetito!



38 commenti:

  1. Che splendido colore ambrato :) Non ho mai fatto la marmellata di pere, dev'essere deliziosa abbinata ad una frolla al cacao ^_^ Baci, buona serata

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Io mi sono innamorata al primo assaggio! Grazie per il suggerimento e per le belle parole!
      Buon fine settimana, un abbraccio!

      Elimina
  2. Ma che bontà!!Mi piace un sacco questa marmellata!!!
    Non appena posso la provo.
    A presto

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Grazie e benvenuta nella mia cucina! Passerò da te sicuramente!

      Elimina
  3. Buonissima ha un colore stupendo, molto invitante!!!!!

    RispondiElimina
  4. buonissima...complimenti...baciiiiiiiiiiii

    RispondiElimina
  5. Mmmmmmmmmmmmm, fantastic de buna! Arata super!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Merci mult de tot Maya, e intr-adevar extrem de buna si e prinrre preferatele mele!

      Elimina
  6. Tare interesant, uite ca de pere nu am incercat.Arata tare bine.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Merci Ioana, dacaai ocazia vreodata incearc-o, n-ai sa regreti!

      Elimina
  7. Aha, ai ajutor de nadejde, daca ai facut cu mama ta dulceata de pere... Anul trecut am facut si eu dar gem amestecat, adica pere cu piersici, o reteta inventata ca sa nu arunc fructele, anul asta... nu cred ca voi avea pere... Trimite si la mine un borcanel sau spune repede unde locuiesti ca sa te vizitez... Pupici !!!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Eiiiii.....de fapt si de drept mama a avut ajutor de nadejde :)! Si azi facem iar ca am mai adunat o lada de pere.
      Cu mare drag te-as servi!! Te pup si numai bine!

      Elimina
  8. Come sei stata brava, buonissima!!!!!

    RispondiElimina
  9. ce asi mai manca eu din dulceata asta cu niste branza cu mucegai :)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Vai ce buna e!
      Cu pecorino si cu oricare alta branza e minunata!

      Elimina
  10. Ce deliciosenie, Any. Arata fantastic de bine. Imi place la nebunie dulceata de pere. Imi aminteste de bunica si de copilarie. Brava, brava, brava! Bronzeaza-te si pentru mine putin :). Pupici

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Multumesc mult de tot Diana!
      Si mie imi place grozav de tare, e aromata si buna buna de tot.
      Mai putin cu bronzul in ultima vreme, ca deuna am de facut cate ceva. Azi iar dulceata!
      Te pup, numai bine!

      Elimina
  11. Nu am facut niciodata , dar tare fain arata si sigur e minunata.

    RispondiElimina
  12. Am mai scris un comentariu , dar mi-a dat eroare , asa ca , daca dublez , iti dau voie sa ma certi :) Ce spuneam ...nu am facut niciodata dulceata de pere , dar arata bine de tot si precis e super buna. Ma gandesc acum la perele alea micute , aromate ...vai , ce dulceata faina are iesi din ele .

    RispondiElimina
  13. Superba !
    Si eu fac ,dar mai trebuie sa am rabdare pana in august cand se coace Williams-ul meu . :)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Doamne cat de mult imi place! Perele mele nu stiu ce soi sunt, sunt micute, nu se fac extrem de mari, dar sunt foarte aromate.
      Sa faci ca e pur si simplu minunata, mai ales cand simti bucatelele de pere!

      Elimina
  14. Ma oftic rau ca nu am pere chiar in acest moment! :)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Gela ma bucur sa te "revad"!
      Cand o sa ai si daca o sa faci, n-ai sa regreti!

      Elimina
  15. Si eu am in plan,am doi peri in gradina !Arata minunat dulceata ta,mi-ai facut o pofta nebuna!Pupici

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Atunci spor la treaba!
      Ma bucur ca-ti place Flory, te pupez si eu!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...