lunedì 2 luglio 2012

Muschi de porc in foietaj si smochine cu parfum de rozmarin - Filetto di maiale in pasta sfoglia e fichi al rosmarino

Più sotto la ricetta in italiano

In primul rand, imi cer scuze pentru intarzierea cu care raspund mereu si mai ales pentru faptul ca nu sunt atat de prezenta pe cat mi-as dori.
Dar incet incet, de fiecare data, incerc sa recuperez si sa va vizitez pe toti, sa admir bunatatile pe care le preparati.

Azi, muschiulet de porc in foietaj, nimic nou, il cunoasteti cu siguranta.
Noua ne place tare mult si cum in perioada asta smochinii la tara sunt plini de fructe, am decis sa intrebuintez smochinele atat la retete dulci cat si la cele sarate.

Ingrediente:
1 muschiulet de porc (al meu a avut circa 1 kg)
1 aluat de foietaj 
speak (e foarte bun si cu pancetta sai kaizer taiat felii subtiri) circa 10 felii - 180 gr
salvie 
rozmarin
ulei extravirgin de masline
sare
piper
1 ou pentru uns foietajul
smochine 
unt cat o nuca

Muschiul de porc se curata de eventualele parti grase, se pun deasupra  ramurele de salvie si rozmarin si se leaga cu ata de bucatarie.
Se pune intr-o cratita cu ulei ev si se lasa la foc vioi sa prinda culoare pe toate partile. 
Operatiunea asta eu o fac intotdeauna cu cateva ore inainte de a pune muschiul in foietaj, asa incat sa aibe timp sa raceasca si sa lase lichidul in exces.
In acest fel, nu va lasa apa in timpul coacerii in cuptor.
Se taie apoi ata cu care am legat muschiul si se indeparteaza ierburile aromatice si lasam deci, cum spuneam mai sus, carnea sa se raceasca complet si sa elimine lichidul in exces.

Intindem pe masa o bucata de hartie de cuptor, asezam deasupra feliile de speak (sau kaizer, etc) asa incat sa aibe o lungime egala cu cea a muschiului, asezam muschiul deasupra si cu ajutorul hartiei, rulam.
Se aseaza apoi peste aluatul de foietaj si inchidem, asa incat sa fie sigilat bine pe toate partile.
Intepam foietajul cu o furculita din loc in loc, punem muschiul astfel preparat intr-o tava de cuptor cu hartie de copt si ungem foietajul cu un ou batut. 
Eu am inaugurat astfel, pensula de silicon pe care mi-a facut-o cadou prietena mea :).
Se da la cuptor la 180 de grade si se lasa pana ce prinde o culoare frumoasa. Circa 30 de minute.
Intre timp pregatim smochinele. Le spalam si le taiem rondele, nu foarte subtiri.
Intr-o tigaie punem unt cat o nuca la topit impreuna cu cateva ace de rozmarin si asezam apoi rondelele de smochine.
Lasam cateva minute pe foc, apoi servim alaturi de muschiuletul taiat felii.
Pofta buna!



ITALIANO

Prima di tutto vorrei scusarmi con tutti voi per il fatto che ultimamente non sono molto presente.
Provo sempre di ricuperare, di visitare i vostri blog per ammirare le bontà che preparate ogni giorno con tanta passione e di rispondere ai messaggi che gentilmente mi mandate sempre.
Oggi, filetto di maiale in pasta sfoglia con un ottimo contorno di fichi.

Ingredienti:
1 filetto di maiale (il mio ha avuto circa 1 kg)
1 pasta sfoglia
speak circa 10 fettine - 180 gr
salvia
rosmarino
olio extravergine di oliva
sale
pepe
1 uovo per ungere la sfoglia
una noce di burro
fichi

Pulire il filetto di maiale dalle eventuale parti grasse, legarlo con spago di cucina assieme a della salvia e del rosmarino.
Mettere la carne in una casseruola con del olio evo e farla dorare bene da tutte le parti.
Questa operazione io la faccio qualche ora prima di cuocere il filetto al forno (oppure il giorno prima), in modo da farlo raffreddare e di perdere il liquido in eccesso.
Tagliare poi lo spago e buttare le erbe aromatiche.
Mettere un pezzo di carta forno sul tavolo, sistemare sopra le fettine di speak, mettere sopra il filetto e con l'aiuto della carta forno, arrotolare.
Adagiare la carne sopra la pasta sfoglia e chiudere avendo cura di sigillare bene.
Sistemare la carne su una teglia coperta da carta forno, bucherellare la sfoglia con una forchetta e ungerla con un uova sbattuto ( io ho usato il pennello in silicone che mi ha regalato la mia amica :) .
Infornare a 180 gradi per circa 30 minuti (la sfoglia deve prendere un bel colore dorato).

Nel frattempo preparare i fichi. Lavarli e tagliarli a fette non troppo sottili.
In una padella, mettere una noce di burro a sciogliersi con dei aghi di rosmarino, aggiungere i fichi e lasciare cuocere per qualche minuto.
Servire assieme alla carne tagliata a fette.
Buon appetito!



38 commenti:

  1. Questo è davvero un arrosto da occasione speciale, è magnifico :) Perfetto completato dal gusto dolce dei fichi. Insomma, proprio un piatto a 5 stelle. Bacioni, buona settimana

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Sei troppo gentile...Grazie Fede e buona settimana!

      Elimina
  2. Bestial arata.Cu siguranta am sa incerc reteta, o trec pe lista.
    Te pup si-ti doresc o saptamana faina.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. M-am straduit, dar pozele tot n-au iesit cum am vrut eu :(!
      Merci Micule, o saptamana buna si tie!

      Elimina
  3. Oooo ce spectacol!Arata fantastic de delicios. O saptamana frumoasa. Pupici

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Merci mult de tot Diana o saptamana frumoasa si tie!

      Elimina
  4. ammazza perfetto e buonisssssimo!!mi aspetti??????baci!

    RispondiElimina
  5. Any, faci niste poze de imi vine sa musc din monitor :P:P
    Arata impecabil, ca de obicei... Tare sunt curioasa de gustul smochinelor facute asa. Am mancat doar crude si confiate pana acum.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Of Olguta, am incercat sa fac poze mai faine dar n-am prea reusit de data asta! Multumesc mult de tot de cuvintele frumoase, ca de obicei!
      Incearca smochinele facute asa, sunt delicioase.

      Elimina
  6. Ce fain arataaa...si smochinele alea ma innebunesc

    RispondiElimina
  7. Risposte
    1. Ma bucur ca e pe placul tau, o zi asa cum iti doresti tu, in continuare!

      Elimina
  8. Muschiuletul mi-a facut o pofta nebuna ,dar pentru smochine te invidiez rau .:)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Draga mea, iti trimit virtual si ma voi gandi la tine data viitoare :)!

      Elimina
  9. Felicitari pentru preparat !
    Salvez reteta ,imi place la nebunie si vreau sa o prepar pentru o zi speciala !:)

    Pupici !

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Multumesc mult Adina, ma bucur nespus ca-ti place!

      Elimina
  10. Arata minunat.. cu tot cu smochine :)
    Smochine preparate asa nu am mai mancat. Sunt curios acum :)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Merci mult, sa stii ca smochinele facute-asa sunt foarte bune si merg de minune si cu branzeturi.

      Elimina
  11. Un adevarat rasfat culinar! Minunat!Pupici

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ne-am rasfatat de doua ori ca a fost destul de mare muschiul.
      Merci mult de tot!

      Elimina
  12. Bravissima!!
    Che bella ricetta che hai pubblicato
    un abbraccio
    anna

    http://profumidipasticci.blogspot.it

    RispondiElimina
  13. O fripturã deosebitã, si ce arome! yummy

    RispondiElimina
  14. un ottimo modo per valorizzare la carne di maiale, un pezzo nobile buon con ottimo rapporto qualità prezzo

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Si, hai ragione Gunther. E direi che per quanto riguarda il pesce, il pesce spatola ha un ottimo rapporto qualità prezzo.
      Mi è venuto in mente perché l'ho preso stamattina.

      Elimina
  15. Arata grozav!Smochinele mele nu sunt coapte inca dar se gasesc de cumparat :).Bacioni

    RispondiElimina
    Risposte
    1. La mine s-au copt, ca nu mai stiu ce sa fac cu ele. Dar le-am folosit si la dulce si la sarat, de-acum facem dulceata cu mama! Abia astept!

      Elimina
  16. Arata super, defpat, asa cum ne-ai obisnuit.
    Si felicitari ca mai poti intra in bucatarie pe caldurile care sunt la voi.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Multumesc mult de tot Ioana, tre' sa intru, n-am incotro, dar am noroc ca la mare gratarim deuna si carne si peste, asa ca mai scap din cand in cand de caldura din bucatarie.

      Elimina
  17. Saluty! Sunt foarte încântată de felul tău de mâncare, dar am o nelămurire: poţi te rog, să-mi explici cum ai legat carnea cu aţă de arată aşa frumos? Mai exact, care-i tehnica? Mulţumesc anticipat!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Multumesc mult de aprecieri!
      Cat despre felul de a lega, e mult mai simplu decat pare. O sa postez tehnica data viitoare.

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...